آباژور سنگ نمک چیست.

 

یکی از انواع آباژور، آباژور سنگ نمک است که از نمک طبیعی ساخته می شود این آباژور علاوه بر روشنایی خواص دیگری هم دارد.

آباژور سنگ نمک

تعریف آباژور

آباژور وسیله ای است برای پخش و تابش هر چه بیشتر و بهتر نور از آن استفاده می شود در واقع آباژور نوعی پوشش برای لامپ یا چراغ است که نور را ملایم تر و بیشتر بازتاب می دهد. آباژورها از گذشته ها وجود داشتند و علاوه بر روشنایی و نور وسیله ای برای تزئین و زیبایی منزل بودند.
بیشتر آباژورها از یک پایه و شید که متصل به پایه است تشکیل شده است و یک سیم رابط از یک سو به پریز و از سوی دیگر به لامپی که در زیر شید جا دارد وصل شده است و اکثرا نور آباژورها از بالا و پایین شید پخش می شود . معمولا آباژور به دو نوع قدی پایه دار و رومیزی وجود دارد ولی تنوع طرح و جنس این محصولات وسیع است و در انواع و جنس های برنج، استیل،فلز یا چوبی، شیشه ای و غیره و آباژور با شید های از جنس پارچه، فوم،شیشه ای،طلقی وجود دارد امروزه آباژورهای به سبک مدرن طراحی شده و علاوه بر ایجاد نور و زیبایی خواص درمانی هم دارند.

آباژورسنگ نمک چیست.

آباژور سنگ نمک که به آباژورنمک هیمالیا هم معروف است یک آباژورتزئینی است که از یک قطعه بزرگ کریستال نمک طبیعی هیمالیا ساخته می شود مهم ترین ویژکی آباژورسنگ نمک این است که کریستال نمک که در این آباژوربه کار رفته از حالت بلوری به حالت مایع و از حالت مایع به شکل بلور می شود که با ایجاد نور کم و پراکنده،روشنایی ملایمی درمحیط خانه ایجاد می کند.

این آباژورعلاوه بر اینکه محیط را روشن می کند مزایای مختلفی دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود

1- تصفیه هوا: آباژورسنگ نمک می توانند آلرژن و آلاینده ها و ذرات معلق موجود در هوا مانند گرد و غبار و دود را تصفیه کند و گرمای تولید شده توسط لامپ باعث آزاد شدن یون های منفی می شود که می تواند یون های مثبت مضر در هوا را خنثی کند.

2- بهبود خواب:نور ملایم ،گرو و کهربایی که از آباژور سنگ نمک ساطع می شود می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد نور ملایم این سنگ نمک موجب خواب آرام در محیط آرام می شود.

3- کاهش استرس:درخشش تسکین دهنده آباژورسنگ نمک ساطع می شود می تواند به کیفیت خواب بهبود ببخشد نور ملایم این سنگ نمکموجب خواب آرام در محیط آرام می شود.

4- کاهش تشعشات الکترومغناطیسی: برخی از افراد ادعا می کنند که آباژورسنگ نمک می تواند تشعشات الکترومغناطیسی دستگاه الکترونیکی مانند کامپیوتر و تلویزیون را جذب و کاهش می دهد با این حال این ادعا ثابت نشده و توصیه می شود در قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی را از طریق روش های دیگز به حداقل برسانید.

5- جذابیت زیبا شناختی: آباژورسنگ نمک به خاطر زیبایشان قدر دانی می شوند آنها می توانند فضای خانه را گرم و دنج می کند اگر می خواهید یک آباژورسنگ نمک خریداری کنید بهتر است آن را از یک جای معتبر خریداریکنید تا اطمینان حاصل کنید که از سنگ نمک هیمالیا ساخته شده است.

آباژورسنگ نمک عامل بهبود آسم و آلرژی

بعضی از افراد از آسم و بیماری تنفسی رنج می برند و هنگام عود بیماری دنبال اسپری های مختلف برای بهبود هستند جالب است بدانید که بعضی اسپری ها به نام اسپری نمک صورتی هیمالیا وجود دارد که عامل کاهش آسم و آلرژی است در ترکیب این اسپری از سنگ نمک استفاده شده است پس ما به کسانی که آلرژی دارند توصیه می کنیم از آباژورهای سنگ نمک در منزل و دکراسیون خانه شان استفاده کنند تا علاوه بر زیبایی باعث بهبود بیماری و مشکلات آنها شود.

خاصیت انرژی بخش بودن آباژورسنگ نمک

قبل از این به تولید یون های منفی توسط سنگ نمک و دفع یون های مثبت مضر محیط اشاره کردیم از دیگر مزایای این سنگ نمک از بین بردن یون های باردار در محیط است با این کار سنگ نمک باعث انرژی در محیط می شود به همان اندازه که یون های محیط باعث تضعیف انرژی و خستگی می شود در مقابل افزایش یون منفی توسط سنگ نمک باعث احساس قوت و انرژی بیشتر بدن می شود.

آباژور سنگ نمک

نکات مهم در خرید آباژورهای سنگ نمک

آباژورسنگ نمک بیشتر در مدل رومیزی تولید می شود پایه آن از چوب است این آباژوریکی از مدرن ترین آباژورهاست این آباژورعلاوه بر زیبایی قابل توجهی که به دکوراسیون منزل می دهد خواص درمانب بی نظیری دارد. در هنگلام خرید این آباژورها باید ابعاد اتاق را در نظر گرفت تا آباژورمتناسب با آن را انتخاب کرد این آباژوررا باید از فروشگاه معتبر خرید کنیم تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. اصل بودن آباژور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

1- در صورت اصل بودن نمک آباژورسنگ نمک رگه های سیاه در آن مشاهده نمی شود.
2- سنگ نمک اصل در برابربرش بسیار مقاوم است و به راحتی بریده می شود
3-درصد خلوص سنگ نمک اصل بیشتر از 98/5 است.

استفاده از آباژورسنگ نمک در دکوراسیون داخلی

آباژورسنگ نمک یکی از انواع آباژورهای سنگی زیبا است که در دکوراسیون منزل استفاده می شود این آباژوراز سنگ های طبیعی نمک که بافت زیبا و خاصی دارند ساخته می شود برای ساخت این آباژورتکه های از سنگ نمک به شکلهای مختلف هندسی برش داده می شود و در قالب های مختلف قرار می گیرند. این آباژور یکی از خاص ترین و مدرن ترین انواع آباژوراست این آباژور نورر ملایم را در اتاق پخش می کند و گزینه مناسب برای اتاق خواب است.

آباژورسنگ نمک را از کجا بخریم.

شما عزیزان برای تهیه آباژورسنگ نمک با کیفیت و اصل می توانید به سایتBeautisalti.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09120437535  تماس حاصل فرمایید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *