یکی از موثرترین و بهترین مواد در درمان بیماری کم کاری تیروئید استفاده از نمک صورتی و آبی  است این نمک ها به بهبود بیماری و کاهش عوارض آن کمک شایانی می کنند.

تیروئید کم کار

تیروئید چیست.

یک غده در قسمت جلویی گردن وجود دارد که به شکل پروانه است اسمش تیروئید است و وظیفه این غده ترشح هورمون های است که تاثیر مستقیمی بر سوخت و ساز بدن دارند . اگرچه وظیفه این غده ترشح هورمون و کنترل سوخت و ساز بدن است ولی اگر کارکرد این غده دچار اختلال شود عوارض بیشماری دارد که تمام بدن را درگیر می کند. بعضی از افراد برای حفظ سلامت تیروئید از نمک صورتی استفاده می کنند.

تاثیر نمک برسلامت تیروئید

افرادی که در خانواده آنها کم کاری تیروئید وجود دارد باید برای حفظ سلامت تیروئید خیلی تلاش کنند و آن را جدی بگیرند چون میزان ابتلای این افراد به این بیماری بیشتر است با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می توانند به سلامت تیروئید خود کمک کنید یکی از اصلی ترین موادی که هر روز استفاده می کنیم نمک است بنابراین افراد با انتخاب یک نمک خوب می توانند به حفظ سلامت تیروئید کمک کنند  بهترین نمک برای حفظ سلامتی غده تیروئید نمک صورتی است ترکیباتی که در این نمک نهفته است تاثیر بسزایی در سلامت بدن و مخصوصا غده تیروئید دارد.

نمک صورتی
نمک صورتی

درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی

همان طور که گفتیم ترکیباتی که نمک صورتی وجود دارد در درمان کم کاری تیروئید مفید است از جمله آنها

ید و تاثیر آن در درمان کم کاری تیروئید

عنصر ید یکی از ترکیبات مهم نمک صورتی است. امروزه همه افراد با فواید ید در بدن آشنا هستند عنصر ید که در نمک صورتی وجود دارد باعث می شود تا کمبود ید در بدن جبران شود تنظیم میزان ید در بدن کمک فراوانی به درست کار کردن غده تیروئید و افزایش میزان ترشح هورمون تیروئید می شود.

سدیم و پتاسیم و تاثیر آنها بر کم کاری تیروئید

نمک صورتی دارای منابع سرشار سدیم و پتاسیم است و مصرف این عناصر عوارضی مثل بیحالی،خستگی مزمن و عدم تعادل هورمونی را در بدن بهبود می بخشد این عناصر عوارض بیماری کم کاری تیروئید را کم رنگ می کند.

مواد معدنی و کمک به بهبود کم کاری تیروئید

مواد معدنی که در نمک صورتی وجود دارد به هضم غذا کمک می کند و وقتی غذا بهتر هضم شود به سلامت غده تیروئید کمک می کند و می تواند از مشکلات کم کاری تیروئید مثل یبوست جلوگیری کند و یکی دیگر از عوارض کم کاری تیروئید خستگی و ضعف شدید و کاهش سطح انرژی بدن است که هضم بهتر غذا به آنها کمک می کند و انرژی افراد را بالا می برد.

رفع کم آبی و حفظ سلامتی تیروئید

نمک صورتی تعادل سطح آب بدن را حفظ می کند وقتی سطح آب بدن در تعادل باشد دستگاه گوارش کارکرد بهتری دارد و اگر دستگاه گوارش کارکرد بهتری داشته باشد به حفظ سلامت غده تیروئید و از بین رفتن عوارض کم کاری تیروئید کمک شایانی می کند

نمک صورتی نمک طبیعی و بدون عوارض

کسانی که دچار بیماری کم کاری تیروئید هستند باید یک رژیم غذایی سالم را برگزینند. این افراد باید مصرف غذاهای صنعتی و مواد فراوری شده را به حداقل برسانند. اما نمک به این بیماران کمک زیادی می کند چون غذاهای صنعتی باعث تشدید بیماری کم کاری تیروئید می شود ولی نمک صورتی یک ماده ای است که هیچ ماده افزودنی در هنگام تصفیه به آن اضافه نشده است. و لذا مصرف آن هیچ عوارضی برای این بیماران ندارد

نمک آبی چه فوایدی برای بیماری کم کاری تیروئید دارد

یکی دیگر از نمک های که کاملا طبیعی است و در درمان بیماری تیروئید کم کار می تواند کمک فراوانی بکند نمک آبی است درست است که این نمک مانند نمک صورتی اثر گذار نیست ولی می تواند اثرات مفیدی برای بدن داشته باشد و می تواند اثرات و عوارض بیماری کم کاری تیروئید را کاهش و بهبود ببخشد از فواید دیگر این نمک کاهش فشار خون و کاهش احتمال مشکلات قلبی و عروقی است. بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سکته قلبی است که علت ایجاد آن مصرف نمک معمولی است چون نمک معمولی سدیم زیادی دارد و سدیم باعث افزایش فشارخون می شود و فشار خون یکی از علل سکته قلبی است اما نمک آبی چون پناسیم بالایی دارد این عوارض را ندارد چون پتاسیم باعث می شود سدیم از بدن دفع شود و در نتیجه فشارخون پایین بیاید و متعادل شود و این موضوع باعث کاهش سکته قلبی می شود.

از دیگر فواید مصرف نمک آبی کنترل قند و چربی خون، درمان مشکلات عصبی، درمان نارسایی کبد و کلیه و افزایش ایمنی بدن است.

نمک آبی

تاثیر نمک آبی برای تیروئید پر کار

در مقابل بیماری تیروئید کم کار تیروئید پر کار قرار دارد گفتیم که ید برای کم کاری تیروئید خیلی مفید و ضروری است این در حالی است که ید برای بیماری تیروئید پر کار خیلی مضر است چون در دنیا شمار افراد دارای تیروئید کم رو به افزایش است برای همین خاطر بسیاری از نمک های طعام را از نوع یددار تهیه می کنند و افراد دارای بیماری تیروئید پرکار دچار مشکل می شوند از آنجا که نمک آبی منبع عناصر مثل روی، کلسیم، و آهن است و این مواد برای تیروئید پرکار خیلی مفید است پس این افراد تمایل زیادی به خرید نمک آبی دارند.

نمک صورتی و آبی را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک صورتی و آبی کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و خریداری نمایید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *