سنگ نمک خوراکی نمکی است،که شکل خوراکی آن بدون انجام مراحل تصفیه‌ سازی است و از این رو محصولی طبیعی و کاملا ارگانیک محسوب می شود

بعضی از افراد آن را با نام تجاری آن یعنی هالیت می‌شناسند. سنگ نمک خوراکی به غیراز کاربرد خوراکی، موارد استفاده دیگری هم دارد

سنگ نمک چیست؟

سنگ نمک یا هالیت به بلورهای شفاف نمکی اطلاق می شود که مواد معدنی سازنده آن تنها سدیم و کلر نیست بلکه شامل 84 ماده حیاتی و ضروری و مفید برای بدن است. سنگ نمک در کریستال های رنگی سفید، آبی، بنفش، نارنجی، صورتی، قرمز، خاکستری و زرد استخراج می‌شود که علت این تنوع رنگی همان مواد سازنده آن است. برای مثال وجود عنصر فراوان آهن در آن باعث تشکیل شدن سنگ نمک قرمز رنگ می‌شود. سنگ نمک بعد از استخراج شدن از معدن به سه شکل مورد مصرف قرار می‌گیرد:

سنگ نمک خوراکی، سنگ نمک صنعتی، سنگ نمک تزئینی

که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم

نمک صنعتی چیست.

نمک صنعتی به آن دسته از نمک ها اطلاق می شود که نسبت خالص بودن آن از نمک خوراکی کمتر است و از دیگر ویژگی های آن این است که این نمک تصفیه نشده و یددار هم نیست کاربرد نمک صنعتی در صنایع معدنی و صنعتی بسیار فراوان است مثلا در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، مواد بهداشتی و شوینده و دیگر موارد مصرف می شود.
کشور ما ایران جز بهترین کشورها در زمینه نمک صنعتی است و مقام 20 ام را در این زمینه دارد.

سنگ نمک صنعتی

سنگ نمک تزئینی چیست.

سنگ نمک تزئینی که به سنگ نمک هیمالیا هم مشهور است سنگ نمکی است که از یک تکه بزرگ کریستال نمک طبیعی هیمالیا ساخته می شود ازکریستال این سنگ نمک در ساختن انواع آباژور و شمعدان نمکی استفاده می شود تا به فضای محیط روشنایی و زیبایی ببخشد ونیزاز دیگر ویژگی های این سنگ نمک این است که می تواند آلرژن و آلاینده ها و ذرات معلق موجود در هوا مثل گرد و غبار و دود را تصفیه کند و همچنین با تولید یون های منفی مفید باعث دفع یون های مثبت مضر در فضا می شود و به افراد انرژی می دهد

خواص سنگ نمک خوراکی چیست

سنگ نمک

همانطور که ذکر شد سنگ نمک به عنوان یک منبع سرشار از مواد معدنی کمیاب و لازم برای متابولیسم بدن مثل آهن، کلسیم، منیزیم، مس و پتاسیم محسوب می‌شود. این مواد معدنی پرخاصیت از قدیم الایام در طب سنتی به عنوان بهترین نوع نمک خوراکی معروف است و به این علت نیز مصرف مقدار مناسب آن در رژیم غذایی روزانه از سوی بزرگان این طب بسیار تاکید شده است. امروزه نیز سنگ نمک استخراج شده از معادن آن بدون انجام عملیات تصفیه به شکل محصولی طبیعی و دست نخورده و بکر یا ارگانیک روانه بازار مصرف (موجود در عطاری ها) می گردد. از ویژگی‌های درمانی سنگ نمک خوراکی می توان به موارد زیر اشاره کرد

تقویت کردن متابولیسم

بهبود یافتن اشتها

کاهش کلسترول خون

کمک به سلامت قلب

جلوگیری از پوکی استخوان

بهبود عملکرد روده

جلوگیری از ابتلا به دیابت

تسکین گرفتگی عضلانی

درمان افسردگی

پیشگیری از سرطان

بهبود مشکلات تنفسی

باید بدانیم که سنگ نمک خوراکی را همراه دیرین طب سنتی است و در تایید این یافته می توان به مواردی همچون کاربرد ترکیب آن با سرکه به عنوان محلولی تهوع آور و یا مصرف ترکیبی از محلول سنگ نمک خوراکی با شیر در رفع لکه های پوستی، اشاره کرد.

ویژگی سنگ نمک آبی خوراکی

معادن این نوع سنگ نمک فقط در کشور ایران  یافت می شود و به علت داشتن  عناصر معدنی سرشار مثل روی و کلسیم، پتاسیم ، آهن ، دارای خواص کم نظیری است.

سنگ نمک خوراکی

پتاسیم: ماده غالب موجود در نمک آبی پتاسیم است. پتاسیمی که در نمک آبی وجود دارد  گردش خون را بهبود می بخشد و نیز باعث آرام شدن ذهن و کاهش استرس می شود.

آهن: همانطور که قبلا ذکر شد ، یکی از عواملی که باعث می شود رنگ این نمک تغییر کند آهن است. آهن موجود در این نمک باعث افزایش خواص تغذیه ای این نمک شده است.

منیزیم : این عنصر معدنی در سنگ نمک آبی آن را به ماده ای مهم در حفظ دندان ها و نیز از بین برنده خستگی ماهیچه ها مبدل کرده است.

نمک آبی ایرانی درجه شوری زیادتری نسبت به سایر نمک ها دارد. و به دلیل محتوای پتاسیم بالا و دیگر مواد معدنی ،این نمک  برای پخت  انواع غذاهای دریایی مناسب است.

ایمنی بدن

سنگ نمک به ویژه سنگ نمک آبی به دلیل تاثیر مثبتی که بر مغز و متابولیسم بدن دارد استفاده  از آن برای هر فردی لازم است. استفاده از سنگ نمک آبی نه تنها برای بدن ضرری ندارد و آسیبی نمی‌رساند. بلکه به دلیل مواد معدنیسرشار  موجود در آن برای بدن انسان مانند یک ویروس کش بسیار قوی عمل می‌کند. این موضوع در جهان امروز از نظر طب سنتی و علم پزشکی پیشرفته، تایید شده است.

پس توجه داشته باشید استفاده از سنگ نمک آبی در مواد غذایی می‌تواند یک ماده معدنی بسیار مفید باشد و جایگزینی برای نمک‌های معمولی به شمار می رود.

تعادل بدن

حفظ تعادل بدن از دیگر خواص درمانی نمک آبی است الکترولیت نامی است که به ذراتی با بار الکترونیکی منفی و مقبت اطلاق می‌شود. الکترولیت ها در عملکرد صحیح سیستم عصبی و ماهیچه ها نقش موثری دارند. در برخی مواقع امکان دارد سطح الکترولیت خون کاهش پیدا کند. و تنظیم خود را از دست بدهد که این موضوع باعث می شود تعادل فرد به هم بخورد . پایین بودن سطح سدیم بدن یکی از شایعترین موارد در کاهش فعالیت الکتریکی بدن به شمار می‌رود.

شاید شما از این موضوع تعجب کنید که بدن انسان دارای الکترولیسه است. اما باید بدانید که اکثر فعالیت های بدن انسان مثل ضربان قلب، هماهنگی عضلات بدن، عمل دفع و جذب بهتر مایعات و… به فعالیت الترونیکی بدن افراد بستگی دارد و برای فرد بسیار حیاتی و ضروری است.

از کجا سنگ نمک خوراکی را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید سنگ نمک خوراکی با کیفیت کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *