نمک سمنان

نمک صدفی


نمک اپسوم که اسم دیگر آن نمک حمام ست و از سولفات منیزیم تشکیل شده و در زمینه زیبایی و سلامتی بدن بسیار مفید است.

نمک اپسوم

نمک اپسوم چیست.

نمک اپسوم یک ماده معدنی به شکل کریستال و بی رنگ است و در واقع همان سولفات منیزیم است نام این ماده از یک محل در انگلستان گرفته شده نمک اپسوم به صورت طبیعی در رسوبات آب دریا که تبخیر شده و آب نمک چشمه ای که گوگرد دارد و در رگه های معدن های زغال سنگ تشکیل می شود و کاربرد اصلی این نمک  خاصیت تسکین کننده آن است. اگر شما مدتی در پشت میز بنشینید و یا ورزش طولانی انجام دهید و عضلات شما دردناک شود هیچ چیز مثل محلول نمک اپسوم حل شده در آب نمی تواند به آن آرامش بخشد این محلول از طریق پوست وارد بدن شما می شود این خاصیت آرامش بخشی از طریق منی زیم موجود در آن است و همچنین در عین حال خاصیت سم زدایی هم دارد و در درمان بیماری های پوستی موثر است.

نحوه عملکرد نمک اپسوم چگونه است.

یون های که در این نمک  وجود دارد از جمله منیزیم و سولفات وقتی در آب حل می شود از هم جدا شده و روی سطح آزاد می شود.معمولا رایج ترین روش استفاده از نمک اپسوم حل کردن آن در آب است در این روش یون ها از راه پوست جذب بدن می شوند و به مرور زمان اثر خود را بروی بدن نشان می دهند حمام کردن با این نمک بهترین روش آن است و برای رفع یبوست هم می توانید از این نمک استفاده کنید.

فواید نمک اپسوم چیست.

  *جوان سازی پوست

  • پاکسازی پوست به صورت طبیعی

  • کمک به درمان جوش

  • نرم کننده پوست و مو

  • رفع شوره سر

  • لایه برداری پوست

  • کمک به تامین منیزیم بدن

  • کاهش میزان اضطراب

  • بهبود گرفتگی عضلات

کابرد های نمک اپسوم

1-شادابی بدن با نمک اپسوم(حمام)

امروزه کار کردن امری آسیب پذیر و خسته کننده است ولی شما می توانید با یک دوش آب گرم ترکیب شده با این نمک  خستگی را از تن خود دور کنید و همچنین عضلات پای خود را که در اثر کار کردن دچار گرفتگی شده درمان کنید مواد مفید موجود در نمک مثل سولفات منیزیم ، کلراید سدیم، جوش شیرین،بوراکس و غیره اثر استفاده از آن را چند برابر کرده به نمک اسانس و روغن مخصوص اضافه می کنند که هم شکل بهتری پیدا می کند و هم استفاده از آن راحتر باشد این اسانس های معطرو خوب به حس شادابی و سرحال شدن کمک می کند وقتی که شما با این نمک استحمام می کنید منافذ پوست شما به خوبی باز می شود و ضمن پاکیزه شدن پوستتان به شما آرامش روحی و جسمی می دهد و همچنین سموم را از بدن شما دفع می کند.

2-رفع تیرگی بدن از طریق نمک اپسوم

شما می توانید یک ترکیب از نمک اپسوم ، عسل و لیمو درست کنید و این خمیر را برروی لکه های تیره پوستتان ماساژ دهید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشوریید این کار را در هفته چند بار تکرار کنید.نمک اپسوم مانند یک لایه بردارعمل می کند.برای سفید کردن پوست هم می توانید از آن استفاده کنید شما می توانید اسکراب نمک دریایی خانگی را درست کنید برای اینکار مقداری نمک دریا را با عسل، لیمو و گلیسیرین مخلوط کنید و به طور مرتب از این مخلوط استفاده کنید آن را به پوست خود بمالید و اجازه بدهید 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب خنک بشورید این محلول هم به عنوان یک لایه بردار است و هم به روشن شدن پوست وباعث ازبین رفتن لکه های تیره می شود.

3-کاهش درد مفاصل با نمک اپسوم

مطالعات جدید نشان می دهد آب نمکی که ازخیساندن نمک در حمام بدست می آید باعث کاهش درد ناشی از آرتریت می شود این محلول التهاب دردناک مفاصل را کاهش می دهد و هیچگونه عوارضی ندارد برای این کار حتی از نمک خوراکی معمولی هم در غلظت بالا استفاده کنید.

کاربرد نمک اپسوم در مصارف دیگر

از دیگر کاربرد های نمک اپسوم می توان به تولید کود کشاورزی و همچنین افزودنی های خوراک دام و طیور اشاره کرد. گرید پزشکی آن در دارو سازی مورد استفاده قرار می گیرد در صنایع کاغذ سازی و تولید ابریشم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد در صنایع کاغذ سازی و تولید ابریشم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد مثلا از سولفات منیزیم در رنگ زدایی خمیر کرافت استفاده می شود که برای چاپ و رنگرزی پنبه استفاده می شود. همچنین در صنایع سبک از آن برای تولید مخمر، مونو سدیم گلوتامات استفاده میشود و به عنوان تثبیت کننده کلسیم هیدروژن فسفات در فرایند تولید خمیر دندان کاربرد دارد. در صنعت چرم سازی هم به عنوان ماده پر کننده برای افزایش مقاومت در برابر حرارت استفاده می شود.

 

نمک اپسوم

نمک اپسوم اصل را از کجا خرید کنیم.

شما عزیزان می توانید جهت تهیه نمک اپسوم با کیفیت به سایت beautisalti.ir مراجعه و یا با شماره 09120437535 تماس حاصل فرمایید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *