نمک دریایی سودمند مهمترین منبع سدیم در رژیم غذایی است و  ویژگی اصلی این نمک حضور مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است.

نمک دریایی چیست.

نمک دریا از تبخیر آب اقیانوس یا دریا به وجود می آید. و نیز بیشتر از کلراید سدیم تشکیل یافته است، نمک دریا، به نحوی منبع ضروری مغذی به حساب می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است. از آنجایی نمک دریایی که مانند نمک خوراکی بسیار تصفیه و آسیاب نشده است، ممکن است درشت ترو تیره تر با رنگ ناجور به نظر بیاید که نشان دهنده  باقیمانده ناخالصی ها و مواد مغذی است. درشتی و اندازه گرانول با مارک نمک می تواند متفاوت باشد. نمک های ریز آسیاب شده فشرده هستند، پس  نسبت به نمک های درشتش تر، سدیم زیادتری دارند. باید بدانیم که میزان سدیم می تواند در میان  برندها بسیار تفاوت داشته باشد،

نمک دریایی

روند تولید نمک دریایی سودمند

بعد از اینکه نمک خام از دریاچه های نمک بهدست آمد، به پالایشگاه نمک منتقل می شود. در این پالایشگاه تمام ناخالصی های غیر خوراکی و سرطان زای نمک مثل ماده سمی آرسنیک ، جیوه، سرب، آهک، شن و … فیلتر می شود، مواد معدنی لازم بدن باقی می مانند؛ بعد از آن در فضای کاملا بهداشتی به وسیله ماشین آلات روز دنیا بسته بندی می شود.

خواص نمک دریایی برای سلامتی و موارد دیگر

نمک دریایی آکنه را از بین می برد

چون نمک دریایی مثل یک سم زدای خوب است ، پس برای حذف آکنه از روی پوست مفید است. . به غیر از این، وجود گوگرد در نمک دریایی این محصول برای درمان معضلات پوستی مانند درماتیت و جوش های به جا مانده از آکنه خیلی مفید می باشد.

درمان عفونت زنان با نمک دریایی

نمک دریایی به عنوان ضد میکروب و ضد عفونی کننده ی قوی عمل می کند لذا  می تواند در درمان عفونت زنان، عفونت ادراری و عفونت مثانه در زنان مفید  باشد. برای رسیدن به این هدف لازم است وان یا یک ظرف بزرگ را پر از آب ولرم کنید و دو پیمانه نمک دریایی به آن اضافه کنید. بعد از آنکه نمک در آب حل شد ، درون وان یا ظرف آب نمک به مدت ۲۰ دقیقه مینشینیم . بعد از چندین مرتبه استفاده  می توانید اثرات این نمک را مشاهده کنید

از ریزش مو جلوگیری می کند

چون نمک دریایی باعث افزایش گردش خون در محل های که نمک به آنجا مالیده اید می شود،می تواند از ریزش موها جلوگیری کند . ماساژ پوست  سر با محلول نمک دریا هم می تواند فولیکول های مو را تقویت و هم رشد را تحریک کند.

نمک دریایی گرفتگی عضلات را برطرف می کند

الکترولیت های که در نمک دریایی وجود دارد  می توانند به شما در جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند،   اگر به صورت مرتب ورزش می کنید، خوب است  قبل از شروع ورزش مقداری نمک دریایی که با آب ترکیب شده بنوشید. اگر همچنان گرفتگی عضلات دارید، برای تسکین بهتر، ناحیه آسیب دیده را در حمام با نمک دریا خیس کنید و بمالید.

سینوزیت را درمان می کند

هر روز میلیون ها نفر با سینوزیت مواجه می شوند برای درمان ،افراد مبتلا به سینوزیت می توانند مجاری بینی خود را برای بهبود درد کمی با آب نمک  شستشو دهند. تحقیقات نشان داده که مصرف ترکیب آب و نمک دریایی برای این منظور خیلی مفید است.

بدن را آبرسانی می کند

سدیمی که در نمک دریا وجود دارد به وضعیت سلامتی بدن شما کمک می کند آب بدن را حفظ  می کند  و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.  مقدار  سدیم موجود در نمک دریا از نمک خوراکی کمتر است ، لذا مصرف آن مفید تر است.

آسم را درمان می کند

آسم یک بیماری تنفسی است که برای بهبود  آن خواص ضد التهابی  نمک دریا  نقش زیادی دارد. درست است که  هیچ مدرکی برای ثابت کردن آن وجود ندارد، ولی برخی از پژوهشگران  توصیه می کنند برای بهبود علائم آسم ، مقداری نمک دریا روی زبان خود بریزید و روی آن یک لیوان آب بنوشید

تاثیر نمک دریایی بر کاهش آرتروز

آرتروز یک بیماری خطرناک است که در این بیماری غضروف حفظ کننده انتهای استخوان های شما مخصوصا در دست ها، زانوها، باسن و ستون فقرات دچار فرسایش می‌شود. ولی استحمام  با نمک دریایی می تواند تا حدی علائم آرتروز کاهش دهد و حتی به میزان زیادی بهبود بخشد.

به هضم غذا کمک می کند

نمک دریایی باعث کاهش وزن می شود  به این صورت که نمک دریایی با تنظیم کردن ترشح شیره های گوارشی به هضم شدن غذا کمک می کند . سدیم این نمک  نسبت به نمک خوراکی کمتر است که لذا به کاهش وزن کمک می‌کند.

نمک دریایی سودمند

فشار خون را تنظیم می کند

برعکس نمک خوراکی معمولی که اگر زیاد مصرف شود باعث افزایش فشار خون می شود،اما تحقیقات نشان  می دهد نمک دریا  فشار خون را درحیوانات آزمایشگاهی کاهش می دهد

 قیمت نمک دریایی خوراکی

نمک دریایی به صورت تصفیه شده از دریا به‌دست می‌آید که در مقایسه با نمک‌های معمولی موجود در بازار از خواص و طعم خوبتری برخوردار است؛ به همین علت قیمت خرید نمک دریا نسبت به نمک یددار زیادتر خواهد بود. این محصول با خواص بی‌نظیر و مزه منحصر به فرد به محصولی پرطرفدار در بازار ادویه‌جات کشور مبدل شده است.

عموما نمک دریایی خوراکی در دو نوع بدون نشان سیب سلامت و با نشان سیب سلامت به دست مصرف کنندگان می‌رسد که در موقع خرید باید به این موضوع توجه کرد. قیمت نمک دریا در مراکز فروش نسبت به کیفیت محصول، تاریخ تولید و انقضا، نوع بسته‌بندی و طعم آن مشخص می‌شود؛ لذا اگر به دنبال خرید نمک دریا با کیفیت عالی و نشان سیب سلامت هستید، شرکت بیوتی سالت به عنوان مرکز فروش نمک دریا این محصول را در بسته بندی چند کیلویی همراه با نشان سیب سلامت و تاریخ تولید و انقضا به بازار عرضه می‌کند.

از کجا نمک دریایی سودمند را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید  نمک دریایی سودمند کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *