سنگ نمک صورتی یک نوع نمک معدنی است که به رنگ صورتی و سرشار از مواد معدنی است و دارای خواص ویژه و مصارف درمانی فراوان است

نمک صورتی در کجا یافت می شود؟

نمک هیمالیا یا نمک صورتی که از منطقه پنجاب پاکستان استخراج می شود. نمکی معدنی است که به علت وجود مواد معدنی و عناصر کمیاب بیشتر به رنگ صورتی است ، این نمک می تواند به عنوان یک ماده افزودنی غذایی برای جایگزینی نمک تصفیه شده خوراکی استفاده شود ولی  علاوه بر پخت و پز و تهیه ی مواد غذایی ،از نمک صورتی در تهیه  آباژور نمک تزئینی و درمان های آبگرم این نمک نیز استفاده می شود. این محصول از آنجا که در مقایسه با نمک عادی دارای فواید بیشتری می باشد اغلب در مقایسه با نمک غذای معمولی تبلیغ بیشتری می شود.و در مصرف روزانه افراد اهمیت فراوانی دارد.

نمک صورتی ایران یکی از غنی ترین گونه ها از نظر محتوای معدنی است و به غیر از مصارف غذای این نوع نمک برای غذای انسان و حیوان، برای مصارف درمانی و همچنین مصارف مختلف دیگر استفاده می شود نمک صورتی ایران سرشار از مواد معدنی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند

نمک صورتی

چرا نمک صورتی به نمک هیمالیا معروف هست؟

از آنجایی که سنگ نمک صورتی اولین بار از کوه های هیمالیا واقع در پاکستان استخراج شده از این رو در دنیا این نمک به نمک هیمالیا معروف شده است .ولی باید گفت ما نیز در کشورمون معادن غنی از نمک صورتی داریم که به هند و اروپا صادر میشود و تفاوت چندانی از لحاظ خواص و ترکیباتش با نمک صورتی هیمالیا ندارد

نمک صورتی چه عناصری دارد.

نمک صورتی هم مثل نمک خوراکی از کراید سدیم تشکیل شده و از منابع زیر زمینی استخراج می شود بنابراین کاملا طبیعی است که دارای مواد معدنی مانند سدیم ، آهن، منیزیم ،پتاسیم و کلسیم است و به صورت کریستال نمکی صورتی رنگ می باشد که رنگ صورتی آن به علت آهن موجود در آن می باشد. این نمک برای مزه دادن به غذا و به عنوان چاشنی در غذاها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک ماده ضد عفونی کننده می باشد و برای شادابی و سلامت پوست خیلی موثر است.

نمک صورتی چه خواصی دارد.

سنگ نمک صورتی در مقایسه با بقیه نمک ها خواص زیادی دارد که از جمله این خواص می توان به این موارد اشاره کرد.

1- تامین مواد معدنی بدن (سنگ نمک صورتی هیمالیا در حدود 84 ماده معدنی دارد که میتواند مواد معدنی بدن را تامین کند)

2- بهبود عملکرد دستگاه گوارش ( سدیم موجود در این نمک اسید های آمینه و گلوگز آب را جذب بدن می کند و به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند)

3- آبرسانی به بدن ( افزودن نمک صورتی به غذاها موجب می شود مایعات در بدن در حد تعادل باشد)

4- حفظ رطوبت پوست ( استحمام با این نمک موجب می شود همه مواد معدنی که برای بدن  لازم است جذب پوست  شود)

5- تسکین دردها(منیزیم و مواد معدنی در این نمک موجب رفع گرفتگی عضلات می شود)

6- پاکسازی سینوس ها ( نمک صورتی هیمالیا خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی دارد که به از بین رفتن آلودگی مجاری تنفسی کمک می کند)

7- حفظ شادابی پوست صورت( نمک هیمالیا در شادابی صورت و پاک کردن آلودگی نقش موثری دارد)

8- لایه برداری و پاکسازی پوست (نمک صورتی هیمالیا با خاصیت سم زدایی و لایه برداری به دفع کردن آلودگی های پوست کمک می کند و آن را شفاف می سازد)

9- درمان سرماخوردگی( شربت آب لیمو و نمک صورتی باعث خوب شدن سرماخوردگی می شود)

10-تصفیه هوا و محیط( این نمک آلودگی را در خود جذب می کند و هوا را تصفیه می کند)

11- کنترل فشار خون( چون نمک صورتی مقدار کمتری نمک نسبت به نمک معمولی دارد مصرف مقدار کمی از آن باعث تنظیم مقدار فشار خون می شود)

12- محکم شدن استخوان ها( مواد معدنی موجود در این نمک از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند)

نمک صورتی

مضرات نمک صورتی

درست است که سنگ نمک صورتی خواص فراوانی دارد اما برخی افراد باید در مصرف نمک صورتی جانب احتیاط را رعایت کنند. ماده سدیم موجود در نمک صورتی برای بدن ضروری است اما بالا بودن سدیم برای افرادی که مشکلات نارسایی قلبی ،مشکلات ریوی و سیروز کبدی و فشار خون دارند می تواند مضر و خطرناک باشد.

کاربرد نمک صورتی

نمک صورتی نوعی نمک معدنی است که از معادن نمکی که قبلا خشک شده بدست می آید بسیاری از مواد معدنی مانند روی ، آهن ،منیزیم و پتاسیم در آن وجود دارد و می تواند به عنوان یک جایگزین برای نمک معمولی و  یک گزینه مناسب جهت استفاده در آشپزخانه و غذاها باشد اگر تا به حال از این نمک استفاده نکرده اید بهتر است هرچه زودتر این نمک را  جایگزین نمک معمولی قرار دهید. سنگ نمک صورتی به خاطر مزه و رنگی که دارد می تواند به عنوان تزیین ها و طعم دهنده در خیلی از غذاها و نوشیدنی ها مانند سالادها و دسرها مصرف شود.

آب نمک صورتی

یکی از مناسب ترین روش‌های مصرف سنگ نمک صورتی، استفاده از آب آن است. برای درست کردن آب نمک، یک ظرف درب دار و ترجیحا سفالی را انتخاب کنید. مقدار یک چهارم از این ظرف را با نمک صورتی و باقی را با آب معمولی پر کنید و درب ظرف را بگذارید. پس از گذشت یک روز مشاهده خواهید کرد که نمک درون آب حل شده است. این آبِ نمک صورتی است. شما می توانید در طول روز به اندازه یک قاشق از این آب را درون یک لیوان آب معمولی بریزید بنوشید. این آب به دفع سموم بدن، متعادل کردن PH بدن و درنتیجه کاهش رفلاکس اسیدی معده و همچنین به آبرسانی اندام‌های بدن کمک می‌کند. و نیز موجب افزایش انرژی در فرد می‌شود

قیمت خرید سنگ نمک صورتی بیوتی سالت

سایت بیوتی سالت ارائه  دهنده نمک صورتی اصل به صورت بسته بندی های کاملا بهداشتی و زیبا و نیز در قیمت های مناسب به هموطنان عزیزمان در سراسر ایران می باشد.نمک صورتی و نمک آبی محصولات اصلی سایت بیوتی سالت می باشد.

نمک صورتی را از کجا بخریم

شما عزیزان برای خرید سنگ نمک صورتی بیوتی سالت لازم است از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها با خبر شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *