سنگ نمک صورتی یک نوع نمک است که به صورت سنگ نمک از معدن استخراج می شود به رنگ صورتی و سرشار از مواد معدنی است.

نمک صورتی
نمک صورتی

نمک صورتی در کجا یافت می شود؟

سنگ نمک صورتی از منطقه پنجاب پاکستان و نزدیک کوه های هیمالیا یافت می شود که یکی از خالص ترین نمک ها است و به شکل طبیعی صورتی رنگ است.

نمک صورتی چه موادی دارد.

نمک صورتی مانند نمک خوراکی از کراید سدیم تشکیل شده و از منابع زیر زمینی استخراج می شود کاملا طبیعی است که دارای مواد معدنی مانند سدیم ، آهن، منیزیم ،پتاسیم و کلسیم است و به صورت بلور نمکی صورتی رنگ می باشد که رنگ صورتی آن بخاطر آهن موجود در آن می باشد. این نمک برای طعم دادن به غذا و به عنوان چاشنی در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و یک ماده ضد عفونی کننده می باشد و برای شادابی و سلامت پوست مفید می باشد.

نمک
نمک صورتی

نمک صورتی چه خواصی دارد.

نمک صورتی در مقایسه با بقیه نمک ها خواص زیادی دارد از جمله این خواص می توان به این موارد اشاره کرد.

1- تامین مواد معدنی بدن   (نمک صورتی هیمالیا در حدود 84 ماده معدنی دارد که میتواند مواد معدنی بدن را تامین کند)

2- بهبود عملکرد دستگاه گوارش ( سدیم موجود در این نمک اسید های آمینه و گلوگز آب را جذب بدن می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد)

3- آبرسانی به بدن ( افزودن نمک صورتی به غذاها باعث تعادل مایعات در بدن می شود)

4- حفظ رطوبت پوست ( استحمام با این نمک مواد معدنی لازم برای بدن جذب پوست می شود)

5- تسکین دردها(منیزیم و مواد معدنی در این نمک موجب رفع گرفتگی عضلات می شود)

6- پاکسازی سینوس ها ( نمک صورتی هیمالیا خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی دارد که به از بین رفتن آلودگی مجاری تنفسی کمک می کند)

7- حفظ شادابی پوست صورت( نمک هیمالیا در شادابی صورت و پاک کردن آلودگی نقش موثری دارد)

8- لایه برداری و پاکسازی پوست (نمک صورتی هیمالیا با خاصیت سم زدایی و لایه برداری به دفع کردن آلودگی های پوست کمک می کند و آن را شفاف می سازد)

9- درمان سرماخوردگی( شربت آب لیمو و نمک صورتی باعث بهبود سرماخوردگی می شود)

10-تصفیه هوا و محیط( این نمک آلودگی را در خود جذب می کند و هوا را تصفیه می کند)

11- کنترل فشار خون( چون نمک صورتی مقدار کمتری نمک نسبت به نمک معمولی دارد مصرف مقدار کمی از آن باعث تنظیم مقدار فشار خون می شود)

12- مستحکم کردن استخوان ها( مواد معدنی موجود در این نمک از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند)

مضرات نمک صورتی

درست است که نمک صورتی خواص زیادی دارد اما برخی افراد باید در مصرف نمک صورتی احتیاط کنند. ماده سدیم موجود در نمک صورتی برای بدن ضروری است اما بالا بودن سدیم برای افرادی که مشکلات نارسایی قلبی ،مشکلات ریوی و سیروز کبدی و فشار خون دارند ممکن است خطرناک باشد.

نمک صورتی

کاربرد نمک صورتی

نمک صورتی یکنوع نمک معدنی است که از معدن نمکی که قبلا خشک شده بدست می آید بسیاری از مواد معدنی مانند روی ، آهن ،منیزیم و پتاسیم در آن موجود است و می تواند به عنوان یک جایگزین برای نمک معمولی و مورد استفاده در آشپزخانه و غذاها باشد اگر تا به حال از این نمک استفاده نکرده اید بهتر است هرچه زودتر این نمک را  جایگزین نمک معمولی قرار دهید. نمک صورتی به خاطر طعم و رنگی که دارد می تواند به عنوان تزیین ها و طعم دهنده در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها مانند سالادها و دسرها استفاده شود.

نمک صورتی را از کجا بخریم

هر سنگ نمکی خوراکی نیست و بهتر است نمک مورد استفاده خود را از فروشگاههای معتبر تهیه کنید از جمله این فروشگاهها می توان به فروشگاه اینترنتی beautisalti.ir تهیه کنید یا شما عزیزان می توانید جهت تهیه نمک صورتی با کیفیت با شماره تلفن 09120437535 تماس بگیرید.

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *